21. syyskuuta 2015

80


Mun mummuni täytti lauantaina 80 vuotta, ja hienoja pyöreitä juhlittiin lähisuvun voimin järkkäämällä mummulle juhlat lauantaiksi. Itse leivoin juhliin suklaisen kahvikakun, suklaisella pohjalla ja seassa reilusti rouheita suklaahippuja. Mun mielestäni tällaisiin kakkuihin suklaahiput täytyy jättää oikeasti isoiksi, jotta ne sekä näkyvät että maistuvat kunnolla. :)






Vähän tylsiä nämä juhlakuvat, kun en viitsi mummun tai muiden sukulaisten kuvia tänne pistää. Ihanat juhlat kuitenkin oli, ja mikä tärkeintä - mummu tykkäsi juhlista tosi paljon!

Omasta juhlatyylistä ei tullut otettua kuvia, joten näpsäisin mekostani äsken pari räpsyä - nyt vihdoin oon nimittäin löytänyt sen pikkumustan jollaista oon etsinyt jo monta vuotta! Klassinen malli, joka ei kuitenkaan ole ihan simppeli ja tylsä, mutta silti sellainen jonka voi asustaa eri tavoin juhlasta toiseen ja joka käy juhliin kuin juhliin. Tällä samalla mekolla oon nyt mennyt elokuiset häät sekä nämä mummun synttärit, ja oon koko ajan ihastuneempi tähän mekkoon. Malliltaan mekko on kevyesti A-linjainen ja pituudeltaan kymmenkunta senttiä polven yläpuolelle - ja mikä parasta, tää ei rypisty sitten millään! Elokuisiin häihin vedin tämän päälleni rautatieaseman vessassa suoraan matkalaukusta, eikä tässä ollut rypyn ryppyä. Kaunis sydämenmuotoinen pääntie ja yläosan pitsi tuovat tähän sitä jotain, ja helma on simppeliä ja kauniisti laskeutuvaa sifonkia. Asustin tällä kertaa mekon juhliin kietaisemalla vyötärölle pinkin satiininauhan tuomaan väriä, ja nappasin harteilleni pinkin huivin - onneksi nappasinkin, sillä juhlatilassa olikin aika viileää. Tämä mekko tulee pelastamaan vielä monet "mulla ei ole mitään päällepantavaa"-kriisit ennen juhlia!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti