21. kesäkuuta 2013

Valmistujaiset


Saatiin tähän talouteen toinenkin insinööri, kun mies valmistui tiistaina tietotekniikan insinööriksi.

Pidettiin tottakai sitten pienimuotoiset valmistujaisjuhlat tiistaina. Parikymmentä henkeä, perheenjäseniä ja kavereita. Ei mitään sen kummempaa, mutta kahvit ja rupattelua. Kyllä korkeakoulututkinto on aina sen verran hieno saavutus, että sitä sietää vähän juhlia. Suuri helpotus kun kaikki koulutyöt on takana ja paperit kädessä.

Koulun juhlan jälkeen käytiin mun vanhempien ja siskon kanssa ulkona syömässä, ja loppupäivä kahviteltiin meillä kotona vieraiden kanssa.

Arvokkaat mustakantiset, opinnäytetyö ja todistus.

Tarjosimme vieraille karjalanpiirakoita munavoilla, äitini leipomaa lohipiirakkaa, keksejä, suklaarusinajuustokakkua, snickers-muffinseja ja karkkeja. Äidiltäni oon oppinut, että pöydässä pitää olla juhlissa ainakin seitsemää sorttia, joten näin oli, vaikkakaan kaikki ei tälläkertaa ollut itse leivottua.



Ohje Snickers-muffinseihin löytyy täältä. Tarkoitus oli myös kuorruttaa muffinsit, mutta aika loppui kesken ja kuorruttamatta jäi. Hyviä olivat silti, ja ihan tuli kyllä snickers mausta mieleen. :)


Suklaarusina-juustokakku on yks mun vakioresepteistä, ja koska se on miehen suosikki, tein sitä valmistujaiskakuksi.  Ohjeen olen julkaissut aiemmin täällä. Nyt tein ohjeen täyteosuuden kaksinkertaisella ohjeella, jotta kakusta tuli korkeampi ja siten riittoisampi. Mielestäni tämä on parempikin tällaisena korkeampana.





Mulla oli juhlissa päällä musta sifonkinen, hyvin simppeli Onlyn perusmekko, johon kietaisin vyötärölle mintunvärisen satiininauhan rusetille. Mekossa on takaa pidempi helma, ja edestä pituus on vähän polven yläpuolelle. Nauhan kanssa saman värinen kukka rinnukseen, ja käsivarsille Vilan ihana, ohut pitsinen jakku. Laukkuna mulla oli mun tän hetken ihan lempparein pikkulaukku, Think Todayn muovimatosta valmistettu kirjekuorilaukku.


Tänään illalla lähdetään piipahtamaan pikaisesti mökillä juhannuksen vietossa. Mies on töissä koko juhannuksen, joten käynti on vähän pikainen, mutta parempi sekin kuin koko juhannus kaupungissa. Vähän kun pääsee järvimaisemaan niin eiköhän se ala juhannukselta tuntua.

Ihanaa ja turvallista juhannusta kaikille!

6 kommenttia:

  1. Mua niin harmittaa, että ei ole ollut varaa ostaa tollasta laukkua. Tai siis sitä versiota, missä oli perhonen. Samoin kävin monta kertaa hypistelemässä siellä Himmelissä sitä auton turvavöistä tehtyä aivan ihanaa laukkua, mutta ei ole työttömällä varaa pistää niin paljon turhiin juttuihin :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mustakin ne on kans ihania joissa on se perhonen. :) Himmelistä tuon omani ostinkin, ja onneksi ostin, sillä oon käyttänyt sitä sen jälkeen aina kun on ollut tilaisuus.

      Poista
  2. Ihanannäköinen kattaus sinulla!

    http://seisonmaailmanreunalla.blogspot.fi/

    VastaaPoista