15. heinäkuuta 2013

Säästää vai hävittää?


Huh mikä päivä. Oon mennyt pää kolmantena jalkana koko päivän. Taitaa tulla uni nyt illalla aika hyvin, ja pian.

Sain aamulla kirppispöydän, jota oon jonotellut pari viikkoa. Eilinen meni siis tavaroiden läpikäynnissä ja hinnoittelussa. Voi että vihaankaan tuota kirppistavaroiden valmistelua, nyt olin sentään pessyt vaatteita kirppistä silmälläpitäen jo valmiiksi, mutta sitten kaikki ryppyiset täytyy vielä silittää, ja kaikki pitää käydä läpi ja hinnoitella. No, eiköhän se kuitenkin kannata. Nyt haluan lähinnä päästä tavarasta eroon, joten hullunhalvalla lähtee. Kotiin en aio tuoda enää mitään, vaan loput vien sitten spr:lle.


Oon siis tyhjentänyt kaappeja ja punninnut paljon noita otsikon kahta sanaa; säästää vai hävittää? Nytkin läjäsin vaatteita ynnä muuta kolmeen läjään kunnon mukaan; kirppikselle menevät, suoraan spr:lle menevät sekä hyötyjäteasemalle menevät. Ja toki jotain jäi vielä kaappiinkin. :P Kirppikselle vein siis vain parhaat, hyvin vähän käytetyt tai muuten vielä trendikkäät jutut. Spr:lle sitten hyväkuntoiset mutta sellaiset joiden en uskonut kirppiksellä houkuttelevan, tai joiden suhteen en jaksanut nähdä sitä vaivaa että silitän ja hinnoitan kaikki läpi... eli t-paitoja ym meni spr-kasaan, kun taas esimerkiksi farkut, kengät ja takit kirppikselle.

Oon kyllä ylpeä itsestäni kun kerrankin oon heittänyt tosi ronskilla kädellä tavaraa eteenpäin. Kirppiksellekin lähti esimerkiksi melkein kaikki korkkarini, säästin vain ne joita oikeasti tulee käytettyä useammin kuin kerran kahteen vuoteen. Mulla on siis ollut vaikka mitä halpoja H&M:n ja Seppälän värikkäitä korkkareita, joita ei vaan tuu käytettyä kuin tosi tosi harvoin. Nyt ne lähti kiertoon, ja itselleni ostan ennemmin sitten tilalle yhdet tai kahdet laadukkaammat korkkarit, joilla on hyvä kävellä.





Tänään vein siis kahteen otteeseen tavaraa kirppikselle, ja lisäksi päivä meni kaikenlaisilla asioilla juosten. Eniten hermoja kiristi jonottelu poliisiasemalla. Kun puolitoista tuntia jonottelee seisten ja nälkäisenä että pääsisi antamaan sormenjälkiä, ja sitten kuulee ettei passikuva kelpaa, niin ei tosiaan ollut kovinkaan riemukas fiilis siinä vaiheessa.

Eikun kuvaamoon siis ottamaan uudet passikuvat joissa pää on keskellä kuvaa eikä hiukset peitä kulmakarvaa, ja taas takaisin poliisiasemalle. Passikuvastakin tuli ihan hassu, oon siinä ihan tukka toiselta sivulta pystyssä, just sen näköisenä että olin tosiaan juossut päivän asioilla ja sit istuin vähän pöllämystyneenä kuvaamon tuolilla. Mutta tukka pystyssä oon yleensä muutenkin, et eipähän oo kiilloteltu totuus passikuvassa.

Sellainen päivä täällä. Niskatkin ihan jumissa, onneksi ensi viikolla pääsen viimein hierojalle... Nyt voisin kuukahtaa hetkeksi sohvalle jonkun tv-sarjan ääreen, johon varmaan tulee pian unikin... :D

Mukavaa viikkoa!

2 kommenttia:

  1. Luin tekstin otsikon ensin "säästää vai hävettää", mutta eihän sieltä löytynytkään mitään hävettävää :D voi kun itsekin osaisi luopua tavarasta, aina jostain käyttämättömästä vaatteesta ajattelee "no kyllä mä tätä joskus käytän..." eikä sitä päivää sitten ikinä tule :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahah :D Niin mäkin oon kuule ajatellut aina ennen vaatekaappia siivotessa, että "tää oli niin lemppari sillon viis vuotta sitten etten raaski luopua", tai "tää näyttää hyvältä sit kun oon laihtunut viisi kiloa" tai että "tää on niin kiva sitten kesällä/ulkomailla/mökillä" ja mitä milloinkin. Ikinä ei kannata ainakaan lähteä enää sovittelemaan uudestaan mitään, kun sitten ne muka näyttääkin ihan kivalta, vaikka vuoteen ei olisi tullut käytettyä. :D Nyt sitten oon valehtelematta laittanut puolet vaatekaapin sisällöstä eteenpäin, ja hyvältä tuntuu! Vielä kun oon ollut viimeiset viisi ja puoli vuotta töissä vaateliikkeessä, niin niitä vaatteita on vähän kertynyt... :D

      Poista