28. kesäkuuta 2017

Tuttua ja turvallista mustavalkoista


Rakastan tämän mekon kuosia, joka on ihana Lace Ommelliselta. Näin kuosin mekkona/tunikana heti, eipä juuri vois olla enempää mun näköiseni kangas. :) Mustavalkoinen väritys tuntuu aina minusta kotoisalta, ja kuosi on ihan superkaunis.

Aika paljon kangasta meni mekkoon kun halusin tuon tietyn kohdistuksen etukappaleelle, eikä kangas sitten riittänytkään täyteen kohdistukseen niin että kuviot ois jatkuneet takakappaleella. Onneksi se ei haittaa, kun kuosi on aika kirjava ja pienikuosinen. Symmetrisyys on mulle silti ehdotonta, joten kuosin täytyi kohdistua kauniisti keskelle sekä edessä että takana, joten aika paljon kangasta meni näinkin kohdistaen.




Musta ei ikinä tulis muotibloggaajaa, kun oon niin vaivaantunut kuvissa. :D Ei kyllä muutenkaan, mutta poseeraaminen tuntuu aina vaivaannuttavalta, enkä ikinä ole omiin kuviini tyytyväinen. Mutta katsokaa mekkoa, älkää minua. :D

Mekosta/tunikasta sentään tuli kiva! Kaava on muokattu Ommellisen mekkokaavan pohjalta (SK 4/2017), helmaa on lyhennetty ja helmaan lisätty kuminauha. Tykkään lisätä usein tunikoiden ja lyhyiden mekkojen helmaan kuminauhan, se sopii mun lanteikkaalle vartalolleni mallinsa puolesta, ja lisäksi tekee olosta mukavamman. Kuminauhan kanssa kun helma pysyy alhaalla kumarrellessakin, eikä ainakaan tuulikaan pääse tekemään tepposiaan.

Puhun tästäkin vaatteesta mekkona, mutta oikeasti en kyllä ikinä käyttäisi näin lyhyttä helmaa mekkona ilman paksuja sukkahousuja tai legginseja. Mun normaali univormuni onkin tällaisen tunikan lisäksi legginsit/paksut sukkahousut, ohut neuletakki päällä ja huivi kaulassa - silleen mulla on kotoisin olo vaatteissani. :D

Tää kangas näytti olevan ainakin tällä hetkellä trikoona loppu Ommellisen verkkokaupasta, mutta joustocollegea vielä löytyisi... Vähän houkuttaisi tilata sitäkin ja ommella pitkähihainen collegetunika samalla kuosilla syksyksi... oiskohan se pähkähullua? :D

8 kommenttia:

  1. Ihan sama vakioasu minullakin :D Ihana tämä mekko!

    VastaaPoista
  2. Hyvin sinä osaat poseerata. Kelpaa olla kuvissa kun on noin kaunis mekko päällä. Tosi kiva kuviointi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Tuija :) Tuo kuviointi on kyllä tosi kaunis!

      Poista
  3. Tosi kaunis mekko, käy sulle tosi hyvin :)

    VastaaPoista
  4. Kuviot menee mainiosti mekon muotojen mukaan! Kaunis.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Oli niissä kyllä täsmäämistä.. :D Ja vähän mua häiritsee tuo tumma pyöreä viiva alavatsalla, ei oo imartelevin kropalle... ;) Mutta yläosan kuvio oli kaunis noin niin siksi valitsin tämän kohdistuksen.

      Poista