3. tammikuuta 2012

Rocky Roads

Jouluna vein perheille viemisiksi joulukonvehteja, jotka olin itse tehnyt. Tein satsin Nigellan fudgea, jota olen tehnyt aiemminkin. Se jäi kuvaamatta, mutta samalta se näytti kuin tuossa vanhemman postaukseni kuvassakin. :P Muuten tein tuon fudgen kuten ennenkin, mutta laitoin sekaan myös suolapähkinöitä. Tuli ihan hyviä, mutta ehkä ne pelkät pistaasipähkinät toimivat kuitenkin paremmin kuin suolapähkinät.

Fudgen lisäksi tein Rocky road-konvehteja.


Sulatin maitosuklaata jonka sekaan nakkasin vaahtokarkkipalasia sekä pienempiin osiin paloiteltuina suolapähkinöitä, cashewpähkinöitä ja pistaasipähkinöitä. Nostelin mössöä pieniin makeisvuokiin ja laitoin jääkaappiin kovettumaan. :) Nääkin oli hyviä, mutta olisin kaivannut näihin vielä enemmän makeutta, eli seuraavalla kerralla laittaisin sekaan vielä vaikka jotain suklaapaloja (vaikka pätkistä?) tai keksinpaloja.

4 kommenttia:

  1. Mä tein kanssa jouluksi Rocky Roadia ja niistä tulikin melkoisen makeita. Laitoin pähkinöiden ja vaahtokarkkien lisäksi myös Kettukarkkeja ja kuivahedelmän paloja. Makoisia olivat, blogissa on kuvia ;)

    VastaaPoista
  2. Mäki oon tehny tätä, jotkut esim digestiven palat sopii joukkoon hyvin.
    Mun äiti kokeili vähän makeempaa satsia ja laitto joukkuun erilaisen läjän irtokarkkeja paloteltuna! Hyvää sekin oli, mut ehkä jo vähän turhan makeeta.

    VastaaPoista
  3. Pami, kiitos! :)

    Inka, Oi kuulostaapa hyvältä! Kettukarkeista en muuten niin välitä mutta paloiteltuina tuohon sekaan ne toisivat varmasti juurikin sitä makeutta ja kivaa lisää. :)

    Anni, irtokarkit kuulostaa just sellaselta jota mun on pakko kokeilla! Mähän en juurikaan tunne käsitettä "turhan makea". :D

    VastaaPoista